CRM software voor juweliers

Geplaatst op

Juweliers moeten hedendaags hun klanten een speciale ervaring geven met unieke service en aanbiedingen. Dat geldt voor fysieke locaties en online winkels.

De druk op juweliers en retail groeit bijzonder hard. Aan de ene kant van de online verkoop op websites en de concurrentie van de rest van de wereld en aan de andere kant van klanten met steeds hogere verwachtingen. Dit geldt niet alleen voor de prijs en de kwaliteitsverhoudingen, maar ook vanwege eisen van de klant die betere service willen. Daarnaast wil de klant op meerdere platforms makkelijker aankopen doen.

Met een CRM-oplossing voor uw juwelierszaak worden klanten op alle kanalen op de best mogelijke manier geholpen. Laten wij eerst u meenemen in CRM en wat het betekent.

CRM-software voor uw winkel in de praktijk

Met een customer relationship management (CRM) software bundelt een winkel alle maatregelen die genomen worden om hun eigen klanten te behouden. Hiervoor wordt voor elke klant een apart klantenbestand aangemaakt. Hierin staan alle contactgegevens en andere stamgegevens. Ook staan er bijvoorbeeld vorige aankopen en klachten erin. Zelfs online aankopen kunnen in het bestand worden verwerkt.

Door het analyseren van klantgegevens is het mogelijk en behoefte en de wensen van de klanten te achterhalen. De sales en marketingafdelingen kunnen hiervan goed gebruik maken. CRM software voor een winkel stelt u in de positie om persoonlijke marketingcampagnes te draaien. Denk aan een online nieuwsbrief met speciale aanbiedingen. Dit biedt een mogelijkheid om uw omzet te verhogen. Dit kan zelfs automatisch worden ingesteld. Dit valt onder marketing automation.

Klantcontact en het beheren van klantrelaties

Belangrijk in een CRM-oplossing of systeem is het beheren van klantrelaties en het contact. Alle gegevens over de klant wordt opgeslagen om iemand later persoonlijk te kunnen benaderen. Sales en marketing kunnen toegang krijgen tot deze gegevens en deze gebruiken in voor marketingdoeleinde.

Als de klant niet in de winkel is, is hij online te bereiken. Via online kanalen is er een manier om de klant individueel te informeren over nieuwe aanbiedingen en nieuwtjes, bijvoorbeeld door e-mailmarketing.

Verkoop in de omnichannel

Klanten hebben tegenwoordig de verwachting om dezelfde service die ze in een fysieke winkel krijgen ook online op de website te krijgen. Artikelen en diensten moeten beschikbaar zijn onder dezelfde voorwaarden op alle kanalen. Ook moeten online gekochte producten in de winkel kunnen worden geruild. Met de CRM-software kunnen gegevens uit de online webshop meteen worden vergeleken met die uit de fysieke winkel.

Dit maakt het bijvoorbeeld mogelijk om een artikel online te bestellen en meteen in de winkel op te halen. In de coronapandemie werd dit ‘click en collect’ genoemd. Als een bestelling online wordt ontvangen, kan deze direct worden verwerkt. Het artikel wordt uit de voorraad en verkoop gehaald, zodat er geen nutteloze wachttijden zijn voor de klant. Desondankds of het online of fysiek gekochte producten zijn, alle data wordt opgeslagen in het klantenbestand.

Een juist CRM-systeem voor juwelier

In de markt bevinden zich veel CRM-pakketten van een range van leveranciers. Het is belangrijk om de CRM-oplossing te vinden die perfect bij uw eigen juwelier past. Een voorbeeld van een CRM-pakket is Zoho CRM van Mobile XL. Dit is oplossing wat uw CRM-strategie verbetert. Met de Zoho oplossing gaat de potentiële klant en klantendata u helpen om de winst te laten stijgen.

Gerelateerde berichten

Over ons

Op onze site nemen we met je door wat je kunt doen als het gaat om het zoeken van een geweldige garderobe.

Contactgegevens

Via info @ maatjeplus.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden